2012. március 4., vasárnap

Hajó torta

A mai napra két tortát készítettem, az egyik ez a hajós volt.



A kérés szerint a torta szolgált a tenger gyanánt, a hajó pedig cukorból készült volna. A cukormasszából való egyenkénti kivágás módszerét elég hamar elvetettem... főleg, mert már az elemek kivágásánál rájöttem, hogy ez így nem fog menni. Ekkor jött az a bizonyos szikra, no meg a gabonamassza. Ez lényegében olvasztott pillecukor összekeverve megfelelő mennyiségű puffasztott gabonával. Ebből alakítottam ki a hajó alapját és ezt vontam be két réteg unidec-kel.



Majd jöhettek a korlátok, meg a festés.
Be kellett látnom, ez volt az egyszerűbb feladat. A nehezebb a tenger kialakításának kérdése. Nem is sikerült tökéletesen, mert nem igazán éreztem rá a dologra.

Maga a torta vaníliás piskótából készült túrókrémmel és erdei gyümölcsökkel.
Kb. egy hete vettem az Aldi-ban állítható kerek és szögletes tortaformát, mondanom sem kell, imádom őket, sütni is és tölteni is kiválóak. Vagyis töltésre inkább csak a kerek mert az elég magas hozzá.
A piskótalapokat előbb gyümölcslekvárral kentem meg, majd erre jöhetett a túrókrém és hogy fokozzuk az élvezeteket egy kevés gyümölcsöt is tettem még rá pluszban.






A bevonás és a hajó ráhelyezése után még a habokat nyomtam rá RI-vel és még egy kicsit megfújtam festékszóróval.







Nincsenek megjegyzések: