2012. június 25., hétfő

Csipkés - torta

Szerintem, aki készített már burkolt tortát 40fokban annak visszatérő rémálmai is vannak az esettel kapcsolatban. Olvad, izzad (én nem csak a torta), minden kicsúszik az ember kezéből....
Többek között ezért sem kedvelem a nyarat.... de mit lehet tenni, ha szülinap van, akkor szülinap van és ahhoz bizony torta kell :)


Néha még magam is megkérdőjelezem, hogy biztosan teljesen normális vagyok-e, mert ismét karamelleztem.... Na persze nem a nappali banánérlelő melegben, hanem éjszaka a "kellemes" 25fokban.... kezemben a forró cukorral és a hátamra irányított ventilátorral sem mondhatom, hogy kellemes élményként éltem meg.....Mivel a meleggel kapcsolatos utálatomról még hosszasan tudnék regélni, inkább visszatérek a tortához:






Egy nagyon egyszerű, inkább elegáns tortát szerettem volna, ezért nem is tettem rá sok díszítő elemet.
Ezúttal rózsákat készítettem, igyekeztem kinyíltat és bimbósat vegyesen. Mindig fejtörést okoz, a kész karamell virág rögzítése a tortán, most azonban nem felejtettem el és már eleve egy hosszabb fogpiszkálóra építettem fel a szirmokat (a levelekkel már nincs ilyen gondom, mert azok elég hamar hozzáragadnak a virágokhoz....)


Ami újdonság ezen a tortán az mindenképpen az alját szegélyező csipkeminta. Gondolom nem vagyok egyedül y véleményemmel, ha azt mondom, hogy a mindenféle szilikon mintázók köztük főleg a csipke motívumosak horror árban vannak (de nagy átlagban a mindenféle tortás eszközök is) a szaküzletekben, ezért mindig roppant leleményesnek kell lenni az otthon (konyhában, varrósdobozban, szerszámos ládában....) található dolgok felhasználásával kapcsolatban.
Ennek okán történt, hogy édesanyámtól kértem leharcolt csipke és bordűr darabokat, amiket aztán alkalom adtán fel tudok használni.
A művelet nagyon egyszerű: a kinyújtott bevonóba nyomtam bele a csipkét a nyújtófa segítségével. Ezután már csak körbe kell vágni. :)


A végeredményt aztán túl fehérnek találtam ezért kentem le a mintát ezüst lüsztettel és tettem az ívekbe cukorcseppeket.

4 megjegyzés:

M@rti írta...

Nagyon szép lett!
Megelőztél, és már előre válaszoltál a kérdésemre, ami a csipkére vonatkozott volna!:-)
Nem gondoltam volna elsőként mert szép éles a kontúr, pedig terítőket én is szoktam a masszába nyomkodni, de épp szegéllyel még nem próbáltam.

tejszínhab írta...

Nagyon szép lett! Szeretem azokat a tortákat, amik nem cukrászkütyükkel, hanem otthon is hozzáférhető anyagokkal készülnek! A rózsáid is szépek lettek, ügyi vagy :)

teller-cake írta...

Igazán gyönyörű lett és gratulálok a csipkéhez is! :-)

Ildyco írta...

Köszönöm lányok :)