2011. június 28., kedd

Az Első!

2010 februárjában készítettem az első burkolt tortámat, így van mit feltöltenem... Időrendben fognak felkerülni a torták, így ti is nyomon követhetitek a "fejlődésemet".
Egy barátnőm születésnapjára szerettem volna valami szépet adni. Akkoriban indult el az egyik kereskedelmi csatornán egy a tortadíszítéssel foglalkozó sorozat, amibe azonnal beleszerettem. Rengeteg blogot és segítő oldalt olvastam végig, mire belevágtam. Ezeknek a nagy részét a mai napig rendszeresen olvasom, nagyon sokat tanultam tőlük.
A legegyszerűbb megoldásnak a pillecukorból készült házi fondant borítás tűnt, amelyből a virágok is készültek (azóta is ezt az anyagot használom a legtöbb tortához). A virágok készítéséről majd még írok, most csak annyit, hogy mindig is imádtam az aprólékos munkákat, amelyek teljesen kikapcsolják az agyamat... hát ez olyan :-) Az első próbálkozásnak ez lett az eredménye:

A torta bevonása után rájöttem, nem véletlenül kell vajkrémet kenni a burkolóanyag alá (legyen az fondant vagy marcipán), egy éjszaka alatt "gyönyörűen" elkezdett kifolyni az illesztéseknél a cukor (?). Azóta arra is ügyelek, hogy lehetőség szerint max. 4-5 órával az átadás előtt burkoljam-díszítsem a tortát, mert így nincs gond vele. Az eredeti koncepció az lett volna, hogy a felső szint márványos, az alsó pedig egyszínű barna, na ez az, ami nem jött össze....

Nincsenek megjegyzések: